Vinterisolasjonsmatte?

Svein_27249
redigerte april 2023 i Bodelen

Jeg er på utkikk etter en vinterisolasjonsmatte for utvendig montering over frontrute og sidevinduer. Fra forhandler har jeg fått opplyst at Dethleffs har en modelltilpasset originalmatte til min bil (Dethleffs helintegrert 2004), men den koster 11500 kroner, noe jeg syns er litt i meste laget.

Lurer derfor på om noen vet om eller kan anbefale en generisk / universal matte som passer? Noe spes jeg bør være obs på når det gjelder slike matter (vitale mål, innfesting o.l.)?

Edit: På et svensk forum har jeg blitt anbefalt matter fra finske MASA (http://mhuhtalo.fi/eindex.html), de syr visst også matter med spesialmål på bestilling. Noen som har erfaring med disse?

Kommentarer

  • Fiamma har jo et utvalg med matter til overkommelige priser. Kan ikke huske å ha sett til helintegrerte biler men det finnes kanskje.

  • Jeg mener å ha kikket på utvalget deres uten å finne noe, men kan ta en ekstra titt, Er som sagt usikker på hva jeg skal se etter, hvilke mål som gjelder osv.

  • Om du er litt "gjør det selv" type finnes det jo å kjøpe diverse matter på rull som lett kan klippes/skjæres til. Det er flere typer. For eksempel ISO-FOAM isolasjonsmatte 10mm tykk og 1,6 m bredde. Men det krever jo litt arbeid med tilpasningen.😉

  • Takk for tipset. Jeg kan gjøre mye selv, men dette blir nok litt for mye hjemmesnekring, det bør jo se noenlunde pent ut også tenker jeg 😉

    Er i dialog med RV-Masters i Sverige. De har også ganske stive priser, og har ingen ferdig matte til min bil, men kan lage en gratis mal tilpasset min bil hvis jeg kommer med bilen. De er kun 3 timer unna, så det kunne jo vært artig å ta som en liten helgetur...

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.