Bybobil - Fiat, Citroën eller Peugeot?

Jeg vurderer å gå ned i bobilstørrelse, fra en eldre helintegrert til en nyere bybobil, og kikker litt rundt. En ting er selve innredningen, der handler det jo mye om smak og behag. En annen ting som jeg sjelden leser om er selve utgangspunktet for bobilen, altså om den er bygget på Fiat Ducato eller en av søstermodellene Citroën Jumper eller Peugeot Boxer, og det er her spørsmålet mitt kommer:

Er disse bilene også identiske rent teknisk, eller er det forskjeller mellom dem som man bør være oppmerksom på (motor, drivverk o.l.)? Er det også ting man faktisk bør være spesielt på vakt mot når det gjelder de ulike merkene, og i så måte ta hensyn til når man vurderer bobilmodell? Prismessig kommer jeg nok til å legge meg på ca 600-650' NOK, noe som tilsvarer årsmodell rundt 2015-2016, dvs. tredje generasjon med facelift og Euro5-motor. Er det noen kjente problemer med disse?

Kommentarer

  • Her er det nok viktigere å tenke egne behov og nærliggende verksted, enn og basere seg på varierende uttalelser/råd.

    Ved valg av bobil, er nok kravet til Chassis mindre viktig mener jeg. Det er mange andre kameler man nok må svelge før man kommer ditt. Men enkelte sverger kun kun til et merke, aller nådigst 2.

    Kjøp bobilen som dekker flest av behovene en har.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.