Bobillektyre?

Jeg har etter hvert begynt å få samlet opp endel camping- og bobilrelatert litteratur, både reisetips og -skildringer samt annen kuriosa som jeg har liggende fast i bilen, med andre ord mitt eget lille "bobiliotek".

I tillegg til ren skjønn- og hobbylitteratur kan jeg nevne blant annet:

Bobil - Opplevelser for livet

Camping - Det gode liv langs landeveien

Nortrip-guiden

Nasjonale turistveger

VIE VEIER til sommernorge

Bobilguiden (alle 3 bindene)

Norges beste bilturer

Skinnelangs

Hva har dere i bobilioteket deres? 😀

Kommentarer

  • Flott bibliotek, men må selv innrømme at bortsett fra kart, BordAtlas, NAF veibok og tilsvarende for Sverige er biblioteket sparsomt vårt sparsomt.

    Nå er det mest PC og mobil som brukes under turer og lektyre under turer.

  • Imponerende bibliotek Svein

    Etter å ha kjørt rundt med bobilguiden et par sesonger ble den offer for vekthysteriet og siden er det I-paden som har overtatt. Nå er jeg ikke fan av bøker på hjemmefronten heller så det henger vel sammen på et vis med bobillivet.

  • Svein_27249
    redigerte februar 11

    Jeg ser absolutt fordelene med nettbrett og e-bøker, både plass- og vektmessig. Samtidig syns jeg også det kan være litt kos å ta frem en fysisk bok eller et magasin å bla i når man har funnet seg en plass for kvelden og natta, i min jobb har jeg mer enn nok skjermtid som det er. 😉

    Kart eller kartbøker har jeg faktisk ikke i det hele tatt, der går det mest i Google Maps eller kart.finn.no på laptopen. Spesielt Google Street view er kjekt når man skal finne seg en plass for natta.

  • Papirutgave er helt klart best i mange sammenhenger og for oss er det bl.a. med kart ved planlegging og oversikt :-) og kona kan supplere under veis og ikke minst være uenig med GPSen.

    Sengelekyre er ofte blader/magasiner kjøpt under veis og da blir det jo mye bobil/camping relatert

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.