Dørlås førerdør Hymer 2008

Min dørlås er defekt. Hvor kan jeg skaffe ny ev brukt dør med lås?

medlem nr 125880

Kommentarer

  • Det er jo en eldre modell så Hymer- forhandler har kanskje problemer å skaffe? Tror det skal finnes noen som driver med opphogging av bobiler men jeg kjenner ikke til de. Har sendt mail til et par andre som kanskje kan tipse deg.😉

    11612_Steinar

  • Hei Viggo.

    Velkommen på forumet. Kjedelig med problemer med låser som det dessverre er endel av på bobiler. Vanskelig å gi noe konkret tips når det ikke kommer helt tydelig frem hvilken dør det er. Førerdør eller bodelsdør?

    Når bobilen er noen år kan det by på problemer og finne ny, da er man ofte overlatt til bruktmarkedet eller noen som server ettertraktede om ikke forhandler har et tips.

    Heldigvis er det mange bobilmerker som benytter samme låser, så navn på lås kan hjelpe og man kanskje kan få det nytt.

    Så flere opplysninger man har jo lettere kan det være å finne erstatning.

    Går jo heller ikke frem hva som er feil med låsen, for det er jo endel enkeltdeler å få til enkelte låser.

  • Har du sjekket på websider som f.eks finndel.no eller bruktdel.no?

    Vet ikke hvordan det er med deletilgangen til eldre Hymer, men mitt Ferda-verksted har flere ganger funnet deler til min 2004 Dethleffs, og for bildelen (Fiat Ducato) kontakter jeg bare merkeverksted hvis jeg ikke får tak i noe brukt.

    -Svein

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.