Mercedes Viano

Hei, og takk for medlemsskap i forumet!

Vi er gamle medlemmer og har hatt en rekke biler - da vår siste begynte å bli sliten valgte vi i vår å selge den og forsøke å kjøre privatbil på kontinentet og leie oss inn på hoteller og B&B - men fant ut at vi savnet campinglivet og bobil Vi har tidligere kjørt VW og seinere Boxer og sist Ducato, men har nå lyst til å gå tilbake til liten bil igjen, og kikker også på Mercedes Vivano med hevetak, eldre modeller -

Har noen erfaring med disse? Takknemlig for svar!

Erik M

Kommentarer

  • Hei Erik

    Da tenker du kanskje med Westfalia innredning?

    Jeg kan bare referere til min eldste bror som hadde en slik i mange år. De reiste for det meste innenlands og brukte den også som privatbil. Litt usikker på årsmodellen.

    De var to i bilen for det meste og kona fortalte at hun foretrakk alltid å ligge oppe og det var ikke spesielt kaldt da det var dobbel duk i hevedelen.

    Bror min var spesielt fornøyd med kjøreegenskapene og at det var god sittekomfort. Minuset var jo at det ikke var fast toalett / dusj ifølge kona men det ble en vane det også. De lå oftest på plasser hvor det var toalettforhold.

    De hadde litt problem på slutten med at bilen gikk i nødmodus og verkstedet klarte ikke å finne ut av det tross mange forsøk. Han solgte den senere videre til en i Oslo og nevnte problemet ved salg. Han fikk raskt fikset det ved å sette bilen inn på merkeverksted.

    Så konklusjonen hans var nok at skulle det gjøres noe feilsøking på bilen var det kun merkeverkstedet som en kunne stole på. Siden har han kjøpt seg en liten helintegrert eldre bobil da kona slet litt med helsa og syns det ble for mye styr med det porti-porti opplegget.

    Steinar_11612

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.