Diverse småpusling

Jeg pusler litt med ulike småprosjekter i bobilen i påsken, og turen har nå kommet til inngangspartiet og kleskrokene på veggen rett innenfor døra. Den ene kroken har en skrue som ikke får skikkelig feste i skapveggen, så jeg tenkte å tette igjen det gamle hullet med formtre el.l. slik at skruen får nytt og bedre feste, men da må jeg først fjerne den polstrede platen. Se bilde:

2 spørsmål:

  1. Skruen øverst til venstre er delvis skjult bak kontrollpanelet. Er det mye jobb å fjerne dette for å komme til skruen?
  2. Hvordan får jeg fjernet de små "putene" som dekker skruene til den polstrede plasten? De kan vris rundt og rundt, men jeg er skeptisk til å bare vippe de ut slik jeg kan med tilsvarende plastknapper lik dem som er på skruene til kontrollpanelet.

Ev. et tredje spørsmål: Skal jeg bare velge enkleste løsning og sette i en større skrue? Må ev. bore opp hullet i kroken, samt kanskje kappe av spissen på skruen så den ikke går gjennom skapveggen, men jeg har fortsatt ingen garanti for at den vil få feste. Alternativt bore gjennom veggen og bruke en maskinskrue med mutter og skive inni skapet (ikke veldig pent)?

Hva tenker dere? Bobilen er en Dethleffs 2004, men jeg vil anta det er mange andre merker/modeller med tilvarende løsning.

Kommentarer

  • Fikk et tips på et svensk bobilforum: Trelim og fyrstikker, dytt det inn i skruehullet og la limet tørke, og skru fast kroken igjen.

    Jeg brukte et par tannpirkere i tre der fyrstikken ikke fikk plass, men dette funket helt utmerket, nå sitter kroken som støpt!


Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.