Forslag til justerbar solskjerm venstre side helintegrert bobil?

Jeg sliter veldig når sola kommer inn fra venstre når jeg kjører, spesielt utpå ettermiddagen og kvelden med litt lav sol. Fastmontert solfilm på de fremre sidevinduene er jo ikke tillatt, men er det noen som har forslag til alternative løsninger for vinduet i førerdøra samt trekantvinduet mellom døra og frontruta? Vinduet i førerdøra bør helst kunne senkes, så jeg tror ikke noe med sugekopper rett på glasset vil funke der.

Det bør jo helst være gjennomsiktig, jeg tviler på at en vanlig rullgardin montert under overskapene vil være så veldig populært hvis jeg blir stoppet i kontroll...

Kommentarer

  • Dette er vel noe som helintegrerte biler sliter med generelt? Høye vinduer og større avstand til vindusflater.

    De som har rullegardiner bruker kanskje disse til avskjerming i hverfall på frontvinduene. Ellers fant jeg denne på nett uten at jeg aner om den er brukbar eller ikke.

    Ellers har jeg fundert på å anskaffe meg noe slikt siden jeg har en halvintegrert bil og sitter forholdsvis høyt i bilen så er ikke solen spesielt plagsom for meg.


  • Det er noe sånt jeg ser for meg ja. Bør nok være noenlunde gjennomsiktig, så ikke onkel politi får helt spader når jeg blir stoppet. Har fått etpar tips og innspill på det svenske forumet også.

    Solbriller med sideskjerming er også et alternativ, siden problemet ofte er at sola kommer inn fra siden bak brilleglassene, men da må jeg finne noen som går utenpå mine vanlige briller (har bare clip-on solbriller som kan vippes opp nå).

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.